elitgamer
avatar

James Bond: Blood Stone teszt

Szerző: vérnarancs |  </div>

Egy kém élete nem csak móka és kacagás. James Bond erre a megfelelõ példa, számtalan filmmel és pár játékkal is rendelkezik, nem beszélve az egyéb specifikációkról. Persze a sok megmérettetés és veszély mellé párosul a pazar és fényûzõ életmód is. A közhiedelemben elterjedt "baltaarcú" megnevezésû Daniel Craig - el nem könnyû azonosulni, az elõdei rendre mind sármosabbak voltak. A játékban ezt elnézzük neki. A hozzávalók tipikusak és adják a színvonalat, mely egy különleges ügynök életviteléhez tartozik. Nõk, luxuskocsik, ötcsillagos hotelek és a vodka - martini ( én a helyében Coronitát innék, de õ tudja).



Az Activision a Quantum of Solace adaptációval már bizonyított, letett valamit az asztalra, ha nem is volt tökéletes stuff. A Blood Stone - nal igyekezték kiküszöbölni az elõd hibáit és plusz dolgokkal felspékelni a folytatást. A legnagyobb újítás a jármûvek használata lesz. Azért várnak ránk egyéb meglepetések is, melyek formálissá teszik a  programot. A történet mindenekelõtt klisés, a szokásos világmegmentõs sztorival fûszerezve. Persze mi mást is várhatnánk James Bond - tól, a 007 - es kémtõl. Erre nem is érdemes több szót fecsérelni, a játékmenet szempontjából nem nyújtja az élvezeti faktor erõsségét, ugyanakkor nem is gyengíti.



Ehhez persze az is hozzátartozik, hogy az átvezetõ videók pepitában jelennek meg szemeink elõtt. No, nem a színekre vonatkozik az állítás, illetve tény. Valamiért két részre osztották ezeket, méghozzá grafikai szempontból. Számomra érthetetlen volt ennek az alkalmazása. Az egyik részében, mondhatnánk, hogy nagy átlagban a középpontban kívételes mozgóképek fogadnak. Ezek elõtt, vagy után pedig a game megjelenítésénél sokkal rosszabb látvány tárul elénk. Ezt a bakit átlépve, magával a produktummal kevesebb bajunk lesz, a külcsínt figyelembe véve. A Quantum of Solace - tól még szebb lett, bár egy kissé csalóka. A problémát akkor látjuk, ha közel merészkedünk a textúrákhoz. Például a sziklák, vagy egyéb objektumok elmosódott pixelek halmazának garmadája. A növényzettel ilyen téren nincs gond. A vízeffekteket is remekül eltalálták a fejlesztõk, melyet rögvest az elsõ pályán meg is tapasztalhatunk egy csónakos üldõzés során. Az összképet tekintve egyáltalán nem rossz, ( a motion blur is sokat dob a gammán ) de nem is olyan jó.



A játékmenet nagy részét a lövöldözés fogja kitenni, továbbra is fennáll a fedezékrendszer használata, a közelharc. Ez utóbbit legyszerûsítették, a kezelhetõséget tekintve. Ez jót is tett a game - nek, meg nekünk is. Ráadásul kifejezetten látványos. Ugyanúgy külsõ nézetbõl szemlélhetjük ennek a krav - maga stílusnak az alkalmazását, s ezúttal többet is tapasztalhatunk ebbõl. A kivitelezés nagyban függ az ellenség elhelyezkedésétõl ( háttal van nekünk, szemben áll, a fal mellett, vagy éppenséggel egy pult mögött ). A Blood Stone - ban viszont bónuszt is kapunk, ha sûrûn használjuk eme leleményességet. Ez pedig nem más, mint a fókuszcélzás. Legfeljebb három esetben alkalmazható, így a játék arra sarkall minket, hogy minden eszközt megragadjunk ennek ismétlödõ használatához. A fókuszcélzás az adott gombkiosztás és lövés kombinácíóján alapul. Craig bácsi alapból rácéloz így a rosszfiúkra és mint írtam, ezzel "három" embert tud leteríteni minimális idõ alatt, ha feltöltjük az erre a célra kialakított kijelzõket.



Platformelemekkel is hadakoznunk kell majd, ami kimerül a létrák használatában, háztetõkön, egyéb tereptárgyakon való ugrálásban. Továbbá mászócsöveket is ígénybe vehetünk, attól függõen mikor mit rak a gamma elénk. Van amikor ez meghatározott idõre megy, a menekülést aposztrófálva. Lesz egy spéci kütyünk is, ami a játékban a Smartphone nevet kapta, ez leginkább a Batman: Arkham Asylum detektív módjának felel meg. Bekapcsolva monochrome képet ad, segíthet nekünk a továbbjutásban ( megmutatja merre kell menni ). Esetleg kémesdizni kell vele, számítógépeket szkennelni, biztonsági kamerákat szabotálni, vagy ajtókat felnyítni. Némely esetben ez egy minijátékkal párosul és a ritmikus gombnyomkodásra esküszik. Néha többszöri nekifutásra sikerült csak nekem.



Kétség kívül a game sava - borsát, avagy nehézségi szisztémáját az üldõzések tarkítják. Az utolsó ilyen eset kívételével nehéz dolgunk lesz ezekben a helyzetekben. Az éppen vezetendõ jármûvek fara ide - oda billeg, és a legtöbb  hasonló esemény részvételével igencsak meg kell izzadnunk a siker érdekében. Sokszor csak az állandó restart és az aktuális pálya betanulása menthet meg minket a kudarctól. Javarészt jól sikerültek ezek a jelenetek 1 - 2 epizód ellenében. A pályák változatosak, ez plusz pontot eredményez a produkciónak. Megfordulhatunk Isztambulban, Burmában, Monacoban ( ide elkélt volna egy autós jelenet a híres versenypályán, ezt a ziccert kihagyták, kár érte ), Bangkokban, vagy akár Szibériában is. A különbözõ helyszínek pedig jellemzõ stílusjegyeket hordoznak magukban.



A pozítívumok ellenére is azt kell mondjam, hogy a játék középszerû lett. Az egyszemélyes hadjárat, a ma már trendi, pár óra alatt kivihetõ részleget erõsíti. A megjelenítés néha burjánzó, máskor pedig csalódottságot okoz. A hangokkal nem volt gond. Az anyag sokszínû és változatos játékmenetet takar. Igazából a legbosszantóbb dolog a stuff rövidsége, bugokkal csak ritkán találkozni és vannak felemelõ pillanatai is. Nem sok ilyen gamma van a piacon, ez egy kicsit segít az értékelésen. Mégis lehetett volna több, amit a következõ résztõl még inkább elvárnánk.
 

Hozzászolás
  • Szabályok, jó elolvasni mielőtt bármit is teszel! 1. Ha lehet a tartalomhoz szólj hozzá.
    2. Ne spammelj és ne írd be ugyanazt többször.

    Te nem szólhatsz hozzá ehhez a cikkhez. Kérlek, Regisztrálj vagy jelentkezz be.
  •  Összesített vélemény és pontozás: James Bond: Blood Stone teszt
  • Hangulat8.0
  • Grafika8.0
  • Zene8.0
  • Összegzés7.6
hirdetés

elitgamer logo

Az oldalunkon publikált összes, cikk, kép, s egyéb tartalom az ElitGamer.net tulajdonát képezik, felhasználásuk CSAK az eredeti forrás pontos és látható megjelenésével történhet!